Daag België! Hallo Frankrijk!

20-02-2018

Hè hè.. Daar ben ik dan eindelijk weer!! Duurde mij ook veel te lang hoor, maar dat is toch echt iets van België en Frankrijk denk ik ;-) Geen voorzieningen! Nu al de vierde camperplaats zonder internet of water, soms wel elektriciteit maar we redden ons verder eigenlijk prima! Al zeg ik wel dat ik denk ik na deze vier weken nog meer mijn heerlijke huisje in Meppel waardeer, haha.. Camperplaatsen vinden is zelfs een ding, soms op een dag wel drie of vier bij langs voordat er plek is.. De ene is gesloten, de ander heeft echt niets, of is zelfs vol, zelfs kermissen die onze mooie camperplaatsen bezetten, haha.. Maar dat terzijde.. Daar gaat het niet om.. Waar het wel om gaat is dat we al 440 KILOMETERS ver van Meppel zitten!! Jaja.. We gaan goed! Hoe we de laatste dagen die kilometers hebben beleefd zal ik zo veel mogelijk zo meteen proberen te vertellen..

Dinsdagavond zijn we naar een camperplaats in Antwerpen verhuisd vanuit ons lekkere IBIS Hotel in Antwerpen. Marith kwam weer over vanuit Meppel, de reis ging gelukkig heel voorspoedig, echt super hoe die dochter van mij haar kilometers maakt!! Na een avondje kletsen lekker geslapen en op naar de volgende camperplaats. Vincent zou de camper nog even brengen nadat ik had hardgelopen en Marith ging er achter aan met de auto, ik werd op mijn route er weer uitgegooid voor mijn etappe wandelen.. Ik liep die dag 30 km naar de volgende camperplaats zodat Marith mij niet hoefde te halen. Jullie zullen het misschien bijna niet geloven maar de zon scheen weer, echt heerlijk, wat een geluk! Deze etappe herinner ik mij tot aan nu toch wel als de zwaarste etappe.. Lichamelijk dan, want wat voelde ik die klimmetjes toch wel aan mijn voeten, haha.. En wat ben ik blij met het vilt wat ik van Kamila mee mocht nemen!! Maak ik dagelijks dankbaar gebruik van! Ondertussen ging Vincent weer naar Meppel om daar drie dagen te werken.. En ik kwam ondertussen in Merchtem aan waar Marith stond! Alleen waar was die camper nou?? Geen camper te zien.. En op dat moment viel mijn telefoon ook nog eens uit, alles gaat qua batterij wat sneller met deze temperaturen, maar ik dacht, ik ben bijna bij mijn eindlocatie, komt goed! Wat bleek.. Vincent had alleen het plaatsje ingevoerd maar niet de plek zelf.. Gelukkig had Marith mij nog verteld dat ze bij de begraafplaats stonden, dus ik in het café in mijn beste Frans proberen uit te leggen dat ik naar de begraafplaats moest, nou jullie kunnen wel nagaan dat ze raar stonden te kijken, hihi.. Maar goed, uiteindelijk kom je er wel! En gelukkig was het binnen een uur aangezien ik tegen Marith had gezegd dat ze me dan moest gaan zoeken als ik er nog niet was, hihi..

Wij s'avonds lekker relaxed een filmpje kijken op een camperplaats die je eigenlijk niet zo mag noemen aangezien het gewoon een grote parkeerplaats was, werden we opgeschrikt door een Belgisch/Frans stel.. Pfff wat een mensen, we denken nog steeds dat ze stom dronken waren, maar die man zat gewoon scheldend en tierend constant acht zijn vrouw aan te rennen, met zijn handen omhoog! Wij hebben ons maar ff verstopt in de caravan met de deur op slot! De volgende ochtend hoorden we ze gelukkig om vijf uur weg rijden, al denk ik dat ze nog niet eens mochten rijden.. ;-) Nou, wij ook maar de spullen opgepakt en zijn ook maar gaan rijden naar de volgende camperplaats.. Halverwege Marith de Mac in gedoken in de hoop dat ze wat schoolwerk kon versturen en ik nog maar ff wat km gemaakt.. Daarna maar weer op weg aangezien we nog maar drie plekken hadden gehad waar we hoopten te kunnen staan, nu maar op weg naar de camperplaats die we in gedachten hadden voor de volgende etappe, en dan maar terug rijden naar het begin, gelukkig kregen we bezoek en kon dat met een gewone auto!!

De volgende ochtend kwam Gerard over uit Almere, hij viel met zijn neus in de boter.. Het gas was op en dan heb je twee meiden die daar heel handig in zijn, ahum.. Maar het is gelukt, we voelen ons met de dag stoerder ;-)! Wij zijn met zijn auto terug gegaan naar het einde van de vorige etappe in Bergen, zodat Marith lekker in de camper kon blijven, aan het mooie plekje aan het water in Boussois. We hebben zijn auto bij het hotel neer gezet die hij voor de komende nacht had geboekt, en zijn gaan wandelen naar de camper! Ik wil niet veel zeggen hoor, maar het leek die dag en het weekend daarna wel zomer in Frankrijk, wat voel ik mij toch gelukkig met dat mooie weer!! Maarre.. wel grappig hoor, we gingen steeds al met de auto de grens over, maar lopend was ik nog niet zo ver, maar deze etappe zou het dan gebeuren, eindelijk Frankrijk in!! Hallo France!! Helaas hebben we geen bordje kunnen vinden van een grensovergang maar de bovenste foto zegt genoeg! Dit was het eerste dorpje wat ik tegen kwam in Frankrijk dus daar maar de fotosessie gedaan, haha.. Met ons motto GO FOR IT!! Bedankt Gerard! Super tocht gehad, door mooie dalen en voor ons gevoel hoge bergen, we bleven maar stijgen, hihi.. Door modderpaden en over vliegvelden, heel bijzonder allemaal!!

Uiteindelijk kwamen we bij de camper aan, nog in topconditie, want het ging toch nog aardig soepel.. Even gerust en toen weer met de camper op naar Bergen (ook wel Mons genoemd), wat  super was is dat ik even mocht douchen  en we daarna lekker een hapje hebben gegeten in het hotel met zijn drieën, was een top dagje! Ook omdat het nog niet was afgelopen, Marith en ik weer terug naar Boussois en daar moesten we nog een uurtje wachten voor dat het feest echt compleet was.. Vincent kwam met Thera en Jaro hier naartoe, en toen waren we eindelijk weer eens compleet met z'n vijfen! Hoe fijn was dat!! Gezelligheid in de camper!!

De volgende dag aan de taart aangezien onze Thera maandag de 19e februari 16 zou worden, maar wij daar dus niet bij konden zijn. Heel gezellig want Gerard kwam nog een taartje met ons mee eten voordat hij weer terug ging naar Almere, en het allerleukste was dat we het volgende bezoek die middag al weer mochten verwelkomen! Marnix, Wyneke en Olaf kwamen speciaal deze dag voor Thera, en bleven een nachtje gezelligheid mee beleven om daarna ook nog super stoer 10 km (Marnix) mee te hardlopen en mee te wandelen (Wyneke).. Marith en Thera gingen diezelfde avond nog wel weer terug naar Meppel.

Deze foto's zeggen misschien ook wel genoeg.. Maar ik wil toch ook nog proberen te verwoorden hoe speciaal het was dat ze zo met z'n drieën 400 km reden, om naar ons toe te komen, en om een deel van mijn tocht mee te beleven! Olaf geweldig dat je er was voor Jaro, maar wij vonden het ook super leuk, en dat jij de sportschoenen aan trok om mee te hardlopen, geweldig Nix, je trok me er door heen, want dat gaat niet meer zo heel soepel bij mij..;-( En daarna gezellig met Wyn op pad, heerlijk moeten we vaker doen haha.. Gewoon lekker naar Frankrijk vakantie gevoel kweken, want we waren nog geen kwartier op pad en de zon brak volledig door!! Dit zei alles over ons gevoel van die dag! Dank jullie wel lieve familie, ook dat Jaro gezellig met jullie mee terug mocht en voor nog veel meer..!! Het werd stil toen jullie weer richting Meppel gingen.. 

Vincent en ik nog ff een aantal km gemaakt daarna, was ook heerlijk! Vervolgens aan ons lekkere stamppotje andijvie en we konden er weer tegen aan voor de komende dag. De volgende dag heb ik 7,2 km hardgelopen, want mijn voeten konden echt dat gedreun niet meer aan, dus ben ik maar extra km gaan wandelen.. Helemaal extra want Vincent belde leuk op dat hij een volgende camperplaats had gevonden en dat die maar 4 km verder stond dan het einddoel! Haha.. met andere woorden, die kon ik wel lopen.. Heb ik gedaan! Kilometers inhalen en vooruit lopen heet dat, ahum.. Moet zeggen dat het nog een behoorlijke toer was, aangezien ik op een gegeven moment erg nodig naar het toilet moest, mijn telefoon bijna leeg en ik het toch behoorlijk koud had vanwege mijn eerste miezerige dag. Maar een ziekenhuis bood uitkomst, daar hadden ze een toilet, al werd ik snel weg gestuurd omdat ik met mijn telefoon bezig was.. Lees boze franse man, haha.. Maar leve de extra batterij (tip van Rudy) want die kon me naar het eindpunt brengen. 7 uur lopen verder kwam ik dan eindelijk op mijn 440 km punt!! Jaja.. Al 440 km afgelegd! Begin langzamerhand misschien toch al wel een klein beetje trots te worden.. Gisteren heb ik veel op zulke wegen als hieronder gelopen en dat zou voor velen misschien saai zijn, maar ik vond het heerlijk!! Echt ff tot mezelf komen, was fijn.. Geen blaren, alleen idd wat gevoelige botjes!! Het lopen gaat echt dus nog wel goed! Ik weet dat ik heel dankbaar mag zijn voor mijn lichamelijke conditie en voor het weer, dat had ook zo heel anders kunnen zijn.. Zo blij toe!!

Heel eerlijk ben ik als ik zeg dat ik zonder mijn steun en toeverlaat Vincent hier nergens zou zijn, want gisteren kreeg ik al weer een heerlijk bordje spruiten voor geschoteld.. En vandaag, eigenlijk mijn rustdag, maar toch maak ik nog wel even wat kilometertjes is hij de gasfles al weer aan het omwisselen ed. Hij doet alles om mij mijn tocht mogelijk te laten maken, hoe geweldig is dat, geen woorden voor!! Tot nu toe, ook al hebben we al heel veel mee gemaakt zou ik iedereen zo'n tocht aanbevelen, haha.. Ik hoor jullie al denken, mij niet gezien, maar echt mensen, de vrijheid die je op zulke wegen als hier boven ervaart is met geen pen te beschrijven, zo overweldigend, zo mooi, en komt echt bij je binnen.. Ik zou willen dat alle patiënten van de PAAZ of mensen die met tinnitus zitten dit ook in hun toekomst kunnen beleven.. Daar droom ik dan nog maar even van.. Neemt niet weg dat jullie hun daar misschien nog een stapje dichterbij kunnen brengen door te doneren op mijn rekeningnummer op mijn site.. Echt, het komt goed terecht hoor mensen!!

Na mijn km van vandaag gaan VIncent en ik nog even een duik nemen in het zwembad wat dichtbij op de camping staat, heerlijk, even wat anders en ook ff weer gewoon douchen, haha.. We staan nu op een camperplaats waar wel 20 campers kunnen staan, kijk maar hier onder, hihi.. En dan gaan we weer op naar de dag van morgen!! O ja.. Toevallig Vincent nog gehoord op de radio van Drenthe live?? Hij was er vanmiddag als mede reiziger op, haha.. Hij deed het super goed!

Als laatste wil ik ook nog graag even melden dat zoals het nu lijkt ik zaterdag de 24e februari hoop aan te komen in Parijs onder de Eiffeltoren! Vandaar ook vandaag nog mijn km gemaakt en ook de volgende rustdag moet ik extra aan de bak.. Ik ben km aan het vooruit lopen omdat het toch praktisch gezien beter uitkomt zodat onze kids (en familie) er ook bij kunnen zijn en dat is me heel wat waard, haha.. Ook wat extra zere voeten ;-) En al met al merk ik ook wel dat ik wat labieler wordt door de vermoeidheid, maar valt vast nog wel een weekje vol te houden! Ik hoop tot toch weer snel zodat jullie weer een blogje kunnen lezen lieve mensen, jullie steun doet me ontzettend goed!!!!!

Liefs van Rianne

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin