Daag Nederland! Hallo België!

13-02-2018

Jaja het was zo ver! Ik ben het land uit.. Maandag de 12e februari gingen we over de grens!! Yeahhhh!!! Maar daarover later.. Ik begin bij het begin van mijn tweede blok van 3 dagen! Zaterdagochtend ben ik weer begonnen na mijn rustdag, zoals al meerderen voorspeld hadden, was het inderdaad wel wat moeilijk op gang komen, maar gewoon doen is toch al het motto van deze weken..;-) Daarna de camper opzoeken om vervolgens te douchen en me klaar maken voor de tocht van 30 km met Wilgo en Gerco! En ja hoor, ik was bijna klaar en toen vonden zij onze camper, de dames gingen lekker shoppen.. Wij op pad, wat heb ik een bijzondere leuke tocht gehad van Utrecht naar Nieuwkerk, geen snackbar was veilig, de vogelpoep op dunne paadjes over het water werd niet gemeden, de schrik dat iemand er in viel ook niet, bijzonder was het dat Gerco constant bleef doorlopen terwijl hij de blaren na 10 km al voelde, echt respect! Wilgo was onze leider, makkie voor hem zeg maar (denk met dank aan Kai;-), ik kon daardoor mooi uit de wind lopen.. Serieus gepraat, maar ook heerlijke humor en veel lachen werd constant afgewisseld, de tocht ging dan ook super snel! Aan het einde zagen we de camper staan maar het was nog net geen 30 km toen moest er natuurlijk om gelopen worden, maar niet gewoon hoor.. De steiger hield op dus tja, met stramme spieren de dijk schuin op, ik had het niet meer, haha.. Vincent ons ook nog stiekem gefilmd dus zal wat zijn! Ik hoop wel dat Fido (Gerco) ondertussen wel weer fatsoenlijk kan lopen!! Dank heren voor deze fantastische ondersteunde middag..!! Mocht het nog één keer zeggen, haha..

Na het biertje in de camper gingen wij weer op pad na de volgende camperplaats.. Dit met een andere camper onder onze gat, nog ruimer en heerlijk warm! Super service van camper de Luxe aangezien ze hem gebracht hebben, Vincent ook weer druk mee geweest met het omwisselen van de inhoud, haha.. Prachtig mooi was deze volgende camperplaats ook weer, in Nederland zijn de voorzieningen voor campers toch echt oké! Zo fijn voor het douchen.. En s'avonds was ook zo fijn, twee van mijn kids kwamen gezellig langs en bleven een nachtje slapen, heel fijn om ze weer even te kunnen zien!!

Maar de verrassingen waren nog niet voorbij aangezien ik die dag naar Zundert zou lopen, en van alles zou tegen komen.. ;-) Toen ik door Breda liep kwam ik naast alle hele bijzondere carnavals mensen, ook twee hele lieve bijzondere mensen tegen.. Erna en Rudy kwamen die dag nog ff 16 km mee lopen, echt geweldig zo'n verrassing!! We hebben een goed tempo gelopen, veel gekletst, lees vooral ik, haha.. Daarnaast nog veel feestvierende optochten en mensen gezien, daarom ook heerlijk kunnen lachen.. En gelukkig kreeg Rudy me niet op de kar;-) En die etappe was ook zo weer voorbij! Super verrassing!! Dit was voor iedereen een leuke dag want dit was ook de eerste etappe waar ook Vincent iets meer rust kreeg aangezien er even geen gedoe was.. Na nog even verhuisd te zijn qua camper locatie ivm de voorzieningen hadden we s'avonds weer een leuk plekje, mooi aan het water!

De volgende ochtend zette Vincent mij nog net in Nederland (Zundert) weer af, en een paar km later liep ik hardlopend de grens over, echt wel een top gevoel om al in Belgie te zijn!! Al moet ik eerlijk zeggen dat er ook wel wat nadelen zijn.. Ik kreeg al een appje in de ochtend van mijn broer, let je wel op de Belgische wegen?? Ik dacht nog van, zal wel mee vallen, haha.. En ja hoor, ik viel natuurlijk al vrij snel al op mijn snufferd, vermoeidheid misschien, kan, maar de wegen zijn echt een stuk minder dan in Nederland en als je dan niet meer de beste coördinatie hebt is dat niet handig, haha.. Nou ja, ik wist dat Vincent me na 10 km weer op stond te wachten, dat is echt super fijn, verder dus maar ook gewoon gelopen.. Heeft me wel een extra stijve kuit opgeleverd maar verder gaat het goed! Helaas ben ik wel ergens op deze tocht mijn pinpas verloren, maar Nederland kan je dan heel snel helpen.. En tja, bij ons kan niet vaak iets van een leien dakje gaan dus Vincent had deze dag ook weer het één en ander te stellen met wat Belgische mensen.. Nou ja, weer een motto erbij, voor alles is een oplossing!

Daarna maar voorbereid op nogmaals een wandeltocht, en nu naar Antwerpen, met als uitzicht weer een overnachting in een hotel, en dan nu wel het IBIS Hotel in het Centrum van Antwerpen. Dus die stond op mijn eindlocatie in de google maps, zo'n zin in! AL moet ik eerlijk zeggen, ik had deze tocht alleen en zo door het begin van België niet willen missen want wat een kastelen staan hier ook zeg, heel bijzonder!! En nu zit ik hier voor mijn gevoel dan ook in een kasteel, haha.. Ik zit hier dan ook lekker met mijn beentjes omhoog mijn blogje te schrijven.. Heerlijk geslapen vannacht, had in mijn hoofd het idee om gisteravond al een blog te schrijven maar in de avond wil ik toch wel heel graag slapen, best wel moe, haha.. Vandaar dat ik mijn rustdag daar maar voor neem, en jullie een uitgebreide versie van mijn tochten vertel.. Sorry lieve mensen die graag vaker van mij willen horen, maar het lukt heel vaak niet om er een mogelijkheid voor te vinden. Daarnaast hebben we ook lang niet overal internet.. En tijdens het lopen is het ook niet echt handig, vandaar.. Maar ik probeer jullie echt op de hoogte te houden hoor! Jullie verdienen het en ik vind het ook nog eens veel te leuk! O neee... Vincent komt net binnen en nu hebben we weer wat aan onze broek hangen, een boete wegens fout parkeren, haha.. Het zal ook eens niet, maar ach, geluk bij een ongeluk het hotel heeft ons deze plaats gewezen en willen hem uiteindelijk terug betalen, zo maak je constant dingen mee, hihi..

We gaan zo weer verhuizen naar de camper om vanavond ergens anders in Antwerpen te overnachten op een camperplaats.. Marith komt deze kant weer op en Vincent gaat morgen weer richting Meppel, en ik..... Ik ga gewoon weer door met mijn volgende etappe, lekker lopen!! En nog steeds zin in! Hopen dat ik weer op gang kan komen, haha.. Aangezien het hardlopen wel wat pijnlijker voor mijn voeten begint te worden, nou ja, anders de km maar gewoon lopend afleggen, het komt goed!! Tot heel snel maar weer lieve steunende mensen om mij heen.. Dat ik niet altijd antwoord op de appjes, wil niet zeggen dat ik het wel fantastisch vindt om ze te krijgen, zonder die steun zou het een heel ander verhaal worden hier hoor!! 

Dikke kus,

Rianne


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin